Stop auto-sort

Questions that don't fit into any of the other categories

Re: Stop auto-sort

Postby Brogaard » Fri Jun 22, 2018 1:00 pm

TAK - det virker igen. Happy I am! Og fedt at man får mappens titel med i subject.

Det er virkeligt et godt stykke værktøj, du laver - jeg bruger det dagligt og alle mine kunder er meget imponerede over, hvor hurtigt vi kommer gennem hundreder af billeder og når frem til eet (jeg sorter ofte sammen med dem - først går vi gennem alle billeder og giver dem, der umiddelbart virker 1 stjerne. Så går vi gennem dem disse igen og giver de bedste 2. Så vælger vi de to-stjernede og giver de bedste af dem tre - og på det tidspunkt har vi typisk 5-7 billeder tilbage. Det bedste af dem får fire stjerner. Og det er så det. Selection-list sendes til mig. læses ind i LR - og jeg har alle valgene og kan om et år eller tre finde billederne frem igen og vinde, hvilke vag vi lavede dengang. Billedet med fire stjerner processeres i Photoshop og får derefter 5 stjerner - et enkelt og effektivt system).

Jeg tør til gengæld ikke rigtigt rode med opsætning for overførslen fra kameraet - jeg har en Canon WFT-sender siddende på min DX 1'er, og det er et helvede at sætte den op. Nu om dage skyder jeg også med en Canon D5 mk4 - og ville gerne sætte den op til også at skyde direkte ind i Shutttersnitch, men tør sket ikke rode med opsætningen, for jeg er bange for, at jeg så ikke kan skyde med min DX'er. Spørgsmålet er derfor - er det relativt enkelt at have Shuttersnitch sat op til to forskellige kameraer? Jeg går ikke ud fra, man kan skyde ind samtidigt - men bare man let kunne vælge, hvilket kamera, den skal hente billeder fra, ville det hele være meget enklere...

Anyway - tak for hjælpen - it's good to be back!
Brogaard

Postby TheBrew » Fri Jun 22, 2018 4:44 pm

Godt du er glad :) og måske kan jeg gøre dig gladere:

Jeg kan udemærket forstå din smerte mht. FTP forbindelser med kameraer. Det er en næsten 50 år gammel teknologi og på ingen måde brugervenlig. Trådløs kameraoverførsel er blevet *meget* mere brugervenlig med PTP/IP protokollen (hvilket er den 5D Mark IV bruger).

Du kan sagtens bruge begge kameraer samtidigt, siden de to protokoller er helt selvstændige og uafhængige af hinanden.

Du kan skyde billeder og modtage dem samtidigt fra begge kameraer hvis du forbinder via et trådløst netværk. (Den anbefalede løsning.)

Hvis du forbinder direkte via ad-hoc / 'Camera Access Point', taler kamera og iPad sammen som to dåser på en streng, og i det tilfælde vil der naturligvis kun være hul igennem til det ene kamera i den anden ende.

Vær ikke bange for også at tilføje dit 5D til ShutterSnitch - helvedet i opsætningen af FTP kameraer, ligger i kamera-opsætningen, så hvis du kan gemme en backup af den fra dit kamera er det nok en god ide. Den eneste FTP relaterede opsætning i ShutterSnitch er brugernavnet, adgangskode og port. Standard: snitch, din superbruger adgangskode og port 26000.

Opsætning: Igen, jeg anbefaler overførsler via et lokalt netværk men du kan også forbinde direkte via 'Camera Access Point' hvis du er on the road.

Mht. Titel overførsel med SnitchSync - jeg skrev tidligere på dagen til udvikleren og spurgte om han kunne tilføje det felt til plug-in'en. Har ikke hørt tilbage fra ham endnu.
Jeg lagde også mærke til at grunden til at du bliver nødt til at skifte iPad sproget til engelsk for at plug-in'en virker, er fordi den forventer at headeren står på engelsk. I den næste opdatering af ShutterSnitch vil headeren være engelsk lige meget hvilket sprog iPad'en bruger, så du kan skifte tilbage til dansk. :)
Support the development of ShutterSnitch: Rate/review it in iTunes, Tweet about it, make Youtube videos, blog about it.. Get the word out.
TheBrew
The Developer

Postby Brogaard » Sat Jun 23, 2018 8:02 am

Fantastisk!

Ja, FTP er håbløs a sætte op.

Jeg bruger ofte Ipad på location, hvor der ikke er lokalt netværk - kan man have begge opsætninger liggende til 5D'eren?

Og og - er der ikke noget med at ens Phone kan lave et lokalt netværk - hvis den kan det, har man jo altid et lokalt netværk med i lommen.

Undskyld de mange spørgsmål - men lige så effektivt og fantastisk Shuttersnitch er, lige så håbløst er det at arbejde med ovderførses-opsætning på japanske kameraer.
Brogaard

Postby TheBrew » Sat Jun 23, 2018 10:03 am

Jo, man kan have 3 forskellige opsætninger på 5D Mk4.

Ad-hoc er mest et problem på de gamle kameraer med FTP overførsel, så prøv bare 'Camera Access Point' til at starte med på dit 5D og hvis det giver problemer, kan du bruge din iPhones internetdeling i stedet.

Grunden til at jeg anbefaler at bruge det lokale netværk med 5D, er lidt pga. signalstyrke men mest for bekvemmeligheden - at man ikke skal tænke på at skifte netværk. Man går bare ind i en samling og så er iPad'en klar til at modtage.
Support the development of ShutterSnitch: Rate/review it in iTunes, Tweet about it, make Youtube videos, blog about it.. Get the word out.
TheBrew
The Developer

Postby Brogaard » Wed Aug 29, 2018 11:20 am

Hej igen - tilbage efter lang sommer. Fik du svar på fra udvikleren af Snitchsync om man også kan medtage Titel, når man synkroniserer med LR? Det ser umiddelbart ikke ud tll at man kan endnu.

Sidder nu og roder med opsætning af min DX og min 5DMV. DX kører perfekt med sat op som FTP og jeg tør ikke rode med den. Det er genialt, når jeg er i marken, at jeg altid kan overføre filer. Vil gerne kunne skyde frit med både DX og 5DMarkV og få billederne op i Shuttersnitch og tænker så, at min iPad jo kan lave et hotspot til den. Det lykkes mig også at få 5D'eren til at forbinde sig til hotspottet. Men så kommer beskeden om, at jeg skal åbne Canon-software - som du jo i din anbefaling siger, man skal undlade og istedet åbne Shuttersnitch. Lige meget om jeg åbner Canon-software eller Shuttersnitch, sker der ingen ændringer i kameraet. Jeg kan godt forbinde kameraet til et eksternt netværk og få billeder frem i Shuttersnitch - men humlen er jo netop, at jeg gerne vil forbinde begge kameraer mens jeg er i marken - hvorfor det lyder bedst at bruge iPad'ens Hotspot. Her du nogle gode ideer?
Brogaard

Postby TheBrew » Wed Aug 29, 2018 12:53 pm

Jeg ville have gættet på at det 'bare virkede', men ja, jeg har samme problem her. Ser ud som om det personlige hotspot ikke tillader broadcast-kommunikationen ved parringen.

Men.. Der er en løsning: Idet du prøver at parre, viser kameraet en IP på skærmen (i mit tilfælde 172.20.10.5). Hvis du går ind i ShutterSnitch indstillingerne og skriver den IP ind i Vært i PTP/IP sektionen, så ved ShutterSnitch præcis hvem den skal prøve at tale med. Og så kan den parre.

Hvis du skifter tilbage til et andet netværk end dit personlige hotspot, så skal du huske at slettet hvad der står i Vært feltet.

Står der noget i Vært: Tal direkte med den IP.
Står der ikke noget i Vært: Søg efter kameraer på netværket.
Attachments
personal_hotspot.jpg
personal_hotspot.jpg (49.85 KiB) Viewed 3257 times
TheBrew
The Developer

Postby Brogaard » Thu Aug 30, 2018 9:54 am

Tak - nu virker den med hotspot - men så skal jeg vel også sætte min DX op til samme - kan man det - så de virker samtidigt?
Brogaard

Postby TheBrew » Thu Aug 30, 2018 10:09 am

Nej, din DX overfører med FTP, ikke? ..Det er den opsætning du ikke er vild med at pille ved. :)

Hvis det gør, skal du sætte DXen op til at FTP serveren nu er på den IP du ser når du åbner en samling i ShutterSnitch (Det er nok 172.20.10.1). Og husk hvilken FTP server IP det er du havde, så du kan slå den tilbage til den når du skifter til dit almindelige netværk.
TheBrew
The Developer

Postby Brogaard » Mon Apr 22, 2019 7:54 pm

Hej igen - nu har jeg købt en Canon EOS R - og straks melder problemerne sig. Jeg har fået lavet ad hoc forbindelsen mellem kamera og Snuttertsnitch. Men der er åbenbart noget galt med IP-adresserne, som du kan se på vedhæftede billeder. I hvert fald kommer der ingen billeder over, selv om kameraet skulle være tilsluttet. Jeg kan ikke få adgang til at ændre IP-indstillingerne i Settings - selvom jeg klikker på manuel og skriver adressen ind, er den tilbage på automatisk og med den forkerte adresse så snart jeg går ud af indstillinger.

Jeg vil sætte stor pris på din hjælp så snart du har tid, da jeg gerne vil bruge det nye kamera på et job på onsdag.

Mvh Steen Brogaard
Attachments
DBECE22F-8F96-4857-8DB8-F4AC07742B8B.jpeg
DBECE22F-8F96-4857-8DB8-F4AC07742B8B.jpeg (5.43 MiB) Viewed 2122 times
82C999FB-F00F-4463-9A80-FA829AA6D61B.jpeg
82C999FB-F00F-4463-9A80-FA829AA6D61B.jpeg (2.44 MiB) Viewed 2122 times
AE015A2A-40EF-42EE-AAC4-8D8C9B2E9E2D.jpeg
AE015A2A-40EF-42EE-AAC4-8D8C9B2E9E2D.jpeg (2.85 MiB) Viewed 2122 times
Brogaard

Postby TheBrew » Mon Apr 22, 2019 8:55 pm

Brogaard wrote:Hej igen - nu har jeg købt en Canon EOS R - og straks melder problemerne sig. Jeg har fået lavet ad hoc forbindelsen mellem kamera og Snuttertsnitch. Men der er åbenbart noget galt med IP-adresserne, som du kan se på vedhæftede billeder. I hvert fald kommer der ingen billeder over, selv om kameraet skulle være tilsluttet.

EOS R support er tilføjet efter ShutterSnitch blev en abonnement-baseret app. Så mit første spørgsmål: Abonnerer du?

Brogaard wrote:Jeg kan ikke få adgang til at ændre IP-indstillingerne i Settings - selvom jeg klikker på manuel og skriver adressen ind, er den tilbage på automatisk og med den forkerte adresse så snart jeg går ud af indstillinger.

Dine billeder ser fine ud - du skal ikke ændre IP adressen til manuel når du forbinder til et EOS R kamera. Så længe du har været gennem Funktioner -> Opsætningsguide i ShutterSnitch og har valgt 'Canon EOS Wi-fi' (og er abonnent) burde det bare køre.
TheBrew
The Developer

PreviousNext

Return to Other Questions